Monday, December 28, 2009

ari ini kau datang riang tersenyum buatku senang..

tepat kol 3.30ptg tadi ujan lebat giler..time tu dah giler2 aku terbayang laksa..aku memang tak boleh blah lau ngidam laksa neyh..time2 tu gak kot nak laksa..tekak aku dah nak muntah2 tgok makanan lain..tu lah penangan laksa penang tau..

takde customer neyh, jeng jeng jeng!!aku seluk poket sluar amek henpon soni eriksen aku yang wane itam merah tuh..(ala, murah jew..yang baru pon baru 550ringgit)then aku menyahaktifkan papan kekunci (dalam bahasa omputih keypad unlock)..tap tup tap tup aku taip mesej..."u...."aku tunggu 2 minit..tk reply pon...anta lagi, anta lagi.."u...wtpe?"senyap jugak..apehal eh?tkde kedit kot...

pastu aku terus tit tot tit tot tit tot, dial nombor dia.."hello..u ktne?ape u buat?u dari mane?nape tak reply msj i?u tkde kedit ke?i nak makan laksa..sekarang..i mean now..i nak laksa sekarang jugak..huhu.." sambil menahan air mata.."i nak jugak..betul2 nak makan laksa sekarang..i tak kire..i nak laksa..nak laksa.."

setelah berpuas ati meminta2 laksa dari dia, aku pon letak tipon..tapi ati tetap resah..tekak aku nak laksa sekarang gak!!dia cakap kete tkleyh kua..ade kete abang dia..i dun care!kene tunggu kol 6 nanti..aku dah start nak nangis...

ujan dah benti, tapi perasaan aku terhadap laksa tak berhenti..sambil2 layan customers, nampak dia datang ngan ayah dia n qeela..dia bawak berita sedey..dah 3 kedai dia cari sume tutup..rasanya makcik2 jual laksa tuh sebuk lagi melayan tetamu yang datang umah sempena krismas ni kot..aku rasa betul2 keciwa..aku nak laksa!!!

sambil bergenang air mata, tit tot tit tot tit tot aku dial nombor mak aku.."hello..mak..nak laksa..tapi tkde jual..sume kedai tutup.." mengadu la konon.."cane nak wat laksa mak?" hamek ko!baru terhegeh2 nak belajar masak.."owh..bawang putih tkyah?bungan kintan?kantan?ape tuh?" dengan bangangnye tanye mak aku camtuh..aku tau bunga tu tapi time mak aku cakap tadi blurr plak otak aku.."owh..bunga kantan..cakap la awal2..ape la mak neyh.." cover baik plak aku depan mak aku.."owh ok..camtuh jer?senang jer rupanya..k lah, malam ni wt laksa lah.."
hoho..dengan hati yang agak riak aku pon membayangkan aku buat laksa balik umah nnt...poyo abes..

then datang plak member lama aku, dia ni stay kt quarters kastam..da tanye aku "nape muka tkde mood je ni?" aku jawabla "tah la..tk dapat laksa kot..tu yang badmood giler" dengan pelbagai gaya dia cuba menyenangkan ati aku..last2 aku dengar dia cakap lam tipon "malam ni ada pasar malam kt pangsapuri kan?ko tolong tgok, ada laksa tak?" pergh!!untung dapat pakwe camni..huhu..

tapi aku lebih beruntung sebab tuan putera raja aku sanggup kehulu kehilir ngan ayah dia cari laksa aku..then dapat mesej camni "ya allah..sumpah i prgi port klang td.3 kdi xjual laksa.i g dgn ayah i ni.td i tlfon, nak tanya u nak mam apa2 yg lain x,klu xnak, mlm nnt i bwa u g mam laksa juga.ok?" pergh!!lagi besh...macam ni baru la PRINCE OF MINE...kiki..

then aku dah cam tak mengharap laksa membe aku tadi..jahat kan? ye r, lau dah makan laksa membe aku bagi, bile masa aku nak kua makan laksa ngan putera katak aku yang sorang tuh?

hmm...7.30ptg..mandi, solat, setelkan keje yang patot..make up sket..touch up ape yang perlu..pilih tshirt biru, seluar half quarter cream..ikat pony tail..pakai maskara sket..spray perfume the body shop wane merah, pusing2 depan cermin...tgok side kiri, kanan, depan, belakang..ok! done! im ready!!

"u, i dah ready.u amek i sekarang boleh kot.." lalala..turun tangga dengan rasa happy...(nak makan laksa tuh)senyap je dia neyh?tak reply pon?again..aku call..dia tak angkat..then dapat mesej.."jap2..a**s ada dengan i ni" ok, fine...aku pon tunggu kt ruang tamu..hampir 20minit...smpai nak tertido..then dapat mesej "i smpai umah u lagi seminit.."

bersambungggg plak....

No comments:

Post a Comment